De oudjes in Puerto Rico! - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Desirée Leukel - WaarBenJij.nu De oudjes in Puerto Rico! - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Desirée Leukel - WaarBenJij.nu

De oudjes in Puerto Rico!

Blijf op de hoogte en volg Desirée

02 April 2016 | Puerto Rico, San Juan

Hola!
De afgelopen weken zijn heel erg leuk geweest! Ik schreef in mijn laatste verslag dat ik naar Ponce ging met de studentenorganisatie. We zijn naar Hacienda Buena Vista geweest wat onder andere een koffie plantage is. We waren weer met een leuke grote groep en gingen zoals gewoonlijk met een oude Amerikaanse schoolbus. Het koffiegebied en de tour zelf was heel interessant en ik heb zelf nog wat koffie geproefd, lekker sterk!! Erna gingen we richting Ponce stad zelf wat nog ongeveer een half uur rijden was. Eenmaal daar aangekomen begon het helaas te regenen. We hebben wel nog lekker ergens gegeten en een beetje rondgelopen. Ik heb gelukkig nog een ijsje met Ruth en Kelly kunnen scoren voor we de bus in gingen om terug te rijden naar San Juan.

De rest van het weekend heb ik aan school gewerkt en naar het strand geweest. De week erna heb ik wat cijfers terug gekregen. Een 10 voor Finance en Statistiek en 8.9 voor Spaans. Helemaal top dus:) Voor de rest heb ik die week een beetje rustig aan gedaan want ik kreeg weer bezoekers in het weekend!

Zaterdag kwamen namelijk papa en mama naar Puerto Rico! Ik heb ze opgehaald en we zijn erna samen met de taxi naar hun airbnb gegaan in Old San Juan. Daar hebben zij zich even opgefrist en zijn we gaan rondlopen. Helaas was het flink aan het regenen die dag, eerste keer dat ik zoveel regen op een dag heb ik gezien in Puerto Rico, warm welkom dus haha! We zijn s'avonds gaan eten bij een leuk Spaans tapas barretje. Die avond op tijd naar de airbnb gegaan want papa en mama hadden natuurlijk een jetlag.
Zondag hebben we eerst ontbeten en erna de bus richting Santurce. We hebben eerst koffie gedronken in een leuk hipster koffietentje en erna naar Santurce es ley. Dit is een gebied in San Juan waar veel graffiti en street art is. Heel erg interessant en mooi! Vanuit daar zijn we gelopen naar Condado en hebben een ijsje gegeten bij Ben&Jerry's. Erna over het strand van Condado door naar Ocean Park, waar we hebben geluncht op het strand. Vervolgens, helaas weer, in de regen gewacht op een bus. Later bleek dat die bus niet reed omdat het zondag was dus een taxi naar de airbnb gepakt. Thuis opgefrist en erna richting Miramar, waar wij samen met Ruth, Kelly en Kelly's moeder gingen eten bij La Casita Miramar. Het was heel gezellig en het eten was erg lekker!

Maandag zijn we in de ochtend door Old San Juan gelopen. We hebben El Morro en San Christobal bezocht. Erna thuis geluncht en toen met de bus richting de Universiteit. Daar heb ik ze even rondgeleid en verteld over van alles over de Universiteit. Vervolgens terug naar de airbnb om een beetje te rusten en in de avond gegeten bij een Mexicaans restaurant.
Dinsdag heb ik de bus naar school gepakt en zijn papa en mama richting het vliegveld gegaan om de auto op te halen en zelf op pad te gaan. Helaas hadden ze een uurtje rijden een klapband. Het was even schrikken maar alles was gelukkig goed gekomen. Ze hebben een upgrade gekregen en zijn vervolgens langs de kust ten oosten van San Juan gereden. s'Avonds ben ik weer richting Old San Juan gegaan en hebben we gegeten bij een restaurant die een mix van Spaans en Puerto Ricaans eten serveerde. Heel erg lekker!

Woensdag ben ik afgezet bij de Uni door papa en mama en zijn zij doorgegaan naar El Yunque en naar Las Cabezas de San Juan. Ik heb thuis even wat dingen voor school gedaan, wasjes gedraaid en vervolgens nog een college gevolgd. S'avonds hebben wij samen gegeten bij Raíces, lekker Puerto Ricaans.
Donderdag vertrokken we richting het vliegveld om naar Sint Maarten te gaan, maar eerst moeten we nog de auto inleveren. Eenmaal daar aangekomen bleek dat we schade hadden aan de auto. Hier wisten wij niks van dus heel gedoe. Wij denken zelf dat iemand tegen onze auto is aangebotst toen hij geparkeerd stond. Door alle papieren die wij moesten invullen en telefoontjes hebben we veel vertraging opgeleverd wat uiteindelijk leidde tot het missen van de vlucht. We waren net 10 minuten te laat om het koffer in te checken en er stond een gigantische rij bij de security. Heel erg balen dus. Een medewerker van de balie had ons op stand-by gezet en geconfirmed voor een vlucht die een dag later zou vertrekken. Na bij te zijn gekomen van de stress hebben we de bus en metro naar huis gepakt. Daar even gerelaxt, wat gegeten en de airbnb en car rental in St. Maarten gebeld om de situatie uit te leggen. We besloten om nog even naar het strand te gaan om te genieten van de zonnige dag. We hadden een bus gepakt en eenmaal uitgestapt merkte papa dat zijn portemonnee weg was. Helemaal gestrest zijn we terug gerend naar de bushalte. Een politiewagen kwam langsrijden, die hebben ons uitgebreid geholpen terwijl ik de transport organisatie aan het bellen was. Wij denken dat iemand tijdens het uitstappen de portemonnee uit de zak van papa heeft gepakt, of dat de portemonnee tijdens het uitstappen is gevallen en iemand die zelf heeft meegenomen. Ontzettend shit en balen om het zacht uit te drukken. Gelukkig regelde de politie agenten dat we met het busje naar huis konden worden gereden, dus eenmaal thuis aangekomen de bank bellen om alle pasjes te blokkeren en de auto rentals ook bellen om het verhaal te vertellen omdat papa alles had geboekt met zijn creditcard en rijbewijs. Aangezien die nu gestolen waren hadden we dus een probleem. Gelukkig vertelde ze allebei dat het niet erg was om het om te laten boeken naar mama. De rest van de avond zijn we thuis gebleven om verdere dingen te regelen en bij te komen van de stress.

Vrijdag waren we op tijd vertrokken richting het vliegveld om te zorgen dat we deze keer de vlucht echt niet konden missen! Eenmaal aangekomen op het vliegveld bleek dat de medewerkers van de dag ervoor ons niet had bevestigd voor de vlucht, dus het was niet zeker of wij wel meekonden vliegen. Op dat moment vraag je jezelf toch af waarom je karma zo slecht is hahah. We zijn maar door security gegaan en hebben gewacht tot een half uur voor de vlucht om af te wachten of er plek was of niet. Uiteindelijk kregen we het nieuws dat er maar 2 plekken waren. Gezien de situatie hebben we besloten dat papa en mama mee zouden gaan en ik zou blijven in San Juan. Ik heb natuurlijk een kamer hier dus makkelijk terug vallen op San Juan aangezien het nu mijn 'thuisbasis' is. Maar weer ontzettend balen!!!! Maar goed, gelukkig waren papa en mama eindelijk vertrokken naar Sint Maarten. Ik heb die middag nog op het strand gelegen met Kelly, Ruth en de vriend van Ruth. Erna nog even cocktails gedronken om de dag goed af te sluiten:) Thuis heb ik nog even aan een opdracht van school gewerkt.

Zaterdag ben ik op tijd vertrokken richting het vliegveld. Alles was goed gegaan en ik was heelhuids aangekomen met 48 uur vertraging in Sint Maarten. Je moet er wat voor over hebben! Papa en mama haalde mij op van het vliegveld en erna nog even rondgelopen door het dorpje waar onze airbnb in was. s'Avonds lekker gegeten aan het water in het Franse gedeelte van Sint Maarten.
Zondag zijn we met de auto naar de andere kant van het eiland gereden en hebben daar een bootje gepakt naar Pinel Island. Een heel klein eilandje met een resaurant! Daar hebben we de hele dag lekker genoten van de zon en ik heb nog gesnorkeld. In de namiddag hebben we de boot weer terug gepakt naar het 'vaste land' en s'avonds gegeten in het Nederlandse deel.
Maandag was alweer de laatste dag! Dus we waren op tijd vertrokken naar een mooi rustig strandje in een baai. Papa en ik hebben daar nog gejetskied, heel nice!! Nadat we nog wat uurtjes op het strand hebben gelegen zijn we terug gegaan naar de airbnb om te douchen en onze spullen in te pakken. Vervolgens zijn we richting het vliegveld gegaan, auto ingeleverd en terug naar Puerto Rico!
Eenmaal aangekomen in San Juan gingen we weer de auto ophalen en hebben we geüpgrade naar een Jeep Wrangler, super nice!!!! s ‘avonds hebben we gegeten bij Freshmart en erna nog wat gedronken en van live muziek genieten bij Bonanza.

Dinsdag hebben we onze spullen weer gepakt en vertrokken richting Cueva Ventana. Ik was er al met Daan, Dennis, Rach en Vedad geweest maar blijft toch ontzettend mooi! Vanuit daar doorgereden naar Lago Dos Bocas om daar een ferry te pakken en afgezet te worden bij een restaurant waar je dan een mooi uitzicht had over het meer. Helaas merkte we na een tijdje dat het een gewone boottocht was. Achja, wel een mooie tocht! Vervolgens zijn we door het binnenland gereden richting Ponce. Daar hebben we ingecheckt in het hotel. Papa en mama gingen even rondlopen en ik werken aan een opdracht want ik had een deadline. Later hebben we nog lekker gegeten bij een mooi restaurant.
Woensdag zijn we na het ontbijt richting Hacienda Pomarossa gereden. Dit is een koffieplantage opgezet door een Duitse man en zijn gezin. Hij vertelde hij over de historie van koffie en zijn visie erop, heel erg interessant! Erna zijn we door het gebied gelopen. Helaas moesten wij iets eerder weg omdat we verder moesten naat Toro Verde! We hadden namelijk nog op de planning staan om te gaan ziplinen. Eenmaal daar aangekomen hebben we ge-upgrade naar Monster ziplinen. Dit is de langste zipline van de wereld! Je gaat in liggende positie ziplinen, best spannend maar echt heel nice!!! Erna vol adrenalina terug gereden naar Ponce en gegeten bij een Italiaans restaurant.

Donderdag zijn we na het ontbijt een beetje door het centrum van Ponce gereden en vervolgens doorgereden naar het strand van Ponce. Erna door naar Cabo Rojo, het meest westzuidelijke puntje van Puerto Rico. Super mooi uitzicht!! Erna lekker gegeten bij een kraampje aan het water. Toen door naar Rincon, surfersparadijs. Langs het strand gelopen en bij een tentje aan het strand wat kleins gegeten en gedronken. Toen dik 2 uur terug rijden naar San Juan en op de terug weg lekker vette hap gehad bij Wendy's.
Vrijdag besloten we om een lekker rustig dagje te houden dus naar het strand te gaan. We hadden de afgelopen dagen veel gereden en gedaan dus een beetje rsut mocht ook wel! Samen met Kelly zijn we naar Playa de Cerro Gordo gegaan, een halfuurtje rijden van San Juan. Die dag hebben we heerlijk van half 11 tot 5 op het strand niks gedaan, nice! Erna naar huis gegaan, en gedoucht en klaargemaakt voor het laatste avondmaal van Tony en Wilma in Puerto Rico! We zijn naar Condado gereden en hebben super lekker gegeten bij Cocina Abierta.

Zaterdag vertrokken papa en mama alweer. Time flies! Helaas was het bewolt die dag dus hebben we lekker rustig ontbeten bij Un buen vecino(een goede buur) en erna door gegaan naar K-Mart. Grote winkels horen natuurlijk ook bij Puerto Rico. Erna terug naar huis om alle spullen te pakken en toen richting de car rental te gaan om de auto in te leveren. Dat ging allemaal goed en snel dus we waren als vrij snel op het vliegveld. Daar helaas afscheid moeten nemen van papa en mama.

Het was echt een super leuk met ze. Helaas hebben we wat tegenslagen gehad maar als familie kom je er altijd doorheen:) Ik vond het heel fijn dat ik ook papa en mama heb kunnen laten zien hoe ik het hier heb. Als ik met ze spreek via bijvoorbeeld Skype vertel ik over de Universiteit of over een bepaald gebied in San Juan, maar als je het echt heb gezien kun je het pas echt begrijpen. Dit is ook een goed gevoel voor hun dat ze weten dat ik echt hier op mijn plek ben en het goed heb:)

De planning voor de komende periode is ook heel erg leuk! Behalve wat dingen voor school zoals presentaties, projecten en wat toetsen. Maar dat hoort er natuurlijk ook bij he!
Komende dinsdag komt namelijk Donovan naar Puerto Rico! Ik heb er echt zoveel zin in!! We hebben elkaar nu 12 weken niet gezien, en moet wel zeggen dat het gemis groot is. We hebben super veel leuke dingen op de planning staan zoals een paar dagen naar New York City, ziplinen en surfen.
Dus met een grote smile sluit ik dit verslag alweer af!

¡Hasta luego! (doei)

  • 02 April 2016 - 09:23

    Tonnie:

    Nice baby

  • 02 April 2016 - 14:12

    Petra Greven :

    Lieve Desiree. Weer genoten van je verslag! En tjonge wat een verhalen!! Geniet nog lekker. Dat zal zeker lukken nu Donovan komt :). Xxx

  • 03 April 2016 - 16:11

    Lidy Lenoir:

    Nou Dees, je hebt Wilma en Ton goed bezighouden. En zij jou ook hahaha. Gelukkig alleen materiële schade, zodat de reis toch nog voortgezet kon worden. En jullie samen toch nog een mooie vakantie ervan hebben gemaakt. Enjoy Dees en veel plezier met je volgende gast Donovan. Groetjes Erwin Lidy Danéa en Twan xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Puerto Rico, San Juan

Desirée

Actief sinds 15 Jan. 2016
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 10193

Voorgaande reizen:

15 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: