Donovan's bezoek, NYC en Las Justas - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Desirée Leukel - WaarBenJij.nu Donovan's bezoek, NYC en Las Justas - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Desirée Leukel - WaarBenJij.nu

Donovan's bezoek, NYC en Las Justas

Blijf op de hoogte en volg Desirée

30 April 2016 | Puerto Rico, San Juan

Hola!

Zoals ik in mijn laatste verslag vertelde zou Donovan komen naar Puerto Rico!
Hij kwam dinsdagavond aan. Zijn reis was lang maar alles was gelukkig goed gegaan. Ik ben hem gaan ophalen op het vliegveld samen met Jazmin.

De dag erna een beetje uitgeslapen en toen richting de Universiteit. Erna koffie gaan drinken bij een leuk tentje die in de buurt lag van Santurce es ley (graffiti wijk) dus vanuit daar meteen die wijk in gelopen. Na Santurce hebben we de bus gepakt naar Old San Juan. Het was heel mooi weer dus hebben genoten van de zon en veel mooie foto's kunnen maken! In de avond hebben we typisch Puerto Ricaans gegeten bij Raíces. Toen besloten we om terug te gaan naar huis zodat we rustig konden douchen en onze tas in pakken want de dag erna zouden we vroeg vertrekken naar het vliegveld.

We vlogen namelijk donderdagochtend om 7 uur naar New York City! Een beetje vermoeid werden we gebracht naar het vliegveld door Delia. Alles ging snel en makkelijk en voor we het wisten zaten we al in een heel chill vliegtuig onderweg. Ons plan was om in het vliegtuig even een dutje te doen en wat dingen voor school maar helaas werden we afgeleid door het ruime aanbod van series en films haha! Eenmaal aangekomen in NYC pakte we de taxi naar onze verblijfplek, namelijk bij Jess en Sharon.
Jess en Sharon zijn goede vrienden van ons die wij (familie Leukel) hebben leren kennen toen wij nog in Amerika woonde. We zijn altijd vrienden gebleven en hebben nog veel contact met elkaar.
We hebben gezellig gekletst met Jess en Sharon en hun kids en zijn toen richting het Yankees stadium gegaan. Daar heeft Donovan een thsirt gekocht en ik een leuke pet:). Erna heb ik een glutenvrije(!!) hotdog gegeten en Donovan een mega groot broodje met een of ander vlees erop haha. Het zou die dag heel hard gaan regenen dus het was onzeker of de wedstrijd wel zou doorgaan maar we hadden heel veel geluk want tijdens de wedstrijd heeft de zon alleen maar geschenen! De Yankees hadden uiteraard gewonnen dus met een glimlach pakte we de metro downtown richting China Town waar Jess ons een leuk restaurant had aangeraden. We kwamen terecht bij een heel leuk klein restaurantje met super lekker Maleisisch eten. Erna liepen we nog even door China Town en Little Italy en haalde nog een toetje bij Rich to Rices. Dit is een super grappig tentje waar ze duizend soorten rice puddings hebben. Mega lekker! We kregen het natuurlijk niet op dus kregen een doggy bag mee haha!
Zaterdag konden we gelukkig een beetje langer in bed liggen want we hadden pas om 11 uur een walking tour. We ontbeten en kletste even met Jess en Sharon en vertrokken toen weer downtown richting the Bowling green, de startplek van de tour. De tour was heel erg interessant. Ik heb die tour al vaker gedaan in Europese steden, maar nog nooit in New York. Leuke ervaring en goede manier om wat historie van de stad te ontdekken. Na de tour zijn we koffie gaan drinken in een leuk hipster tentje. Het was best wel koud, 6 graden met veel wind. Het was even een switch van 25 graden dus wel even flink doorbijten haha. Na de koffie waren we weer ready om verder te gaan. We zijn toen richting Times Square gegaan om wat winkels in te gaan. We hebben M&M's gehaald bij de M&M store en wat leuke dingetjes gekocht bij Forever21. Geslaagd dus! Vervolgens door naar Rockefeller en Grand Central. Het ondertussen alweer tijd om te eten dus we gingen verder naar Union square om te eten bij Rosa Mexicano, een super lekker en leuk Mexicaans restaurant. Het diner begon al goed want we kregen hele lekkere cocktails en er werd live guacamole aan onze tafel gemaakt, top dus! Met een overvolle buik gingen we weer naar Times Square om het in de avond te zien, veel leuker natuurlijk met al die lichtjes.
Zaterdag was het weer helaas slecht, maar niets hield ons tegen! We begonnen bij the Brooklyn bridge. Die zijn we overgelopen en hebben in Brooklyn een koffietje gedronken. Erna door naar Chelsea Market waar we super lekker glutenvrij hebben geluncht. Donovan en ik hadden allebei iets wat glutenvrij was dus konden fijn van elkaars eten proeven:). Na de lunch liepen over de high line. Heel veel regen en erg koud dus dat was wel even balen, maar goed. Toen zijn we terug naar Jess en Sharon gegaan omdat ik nog aan een opdracht voor school moest werken. Ik had namelijk nog een deadline. s ‘Avonds zijn we samen met Jess en Sharon naar een ijshockey wedstrijd gegaan van de Islanders. Jess had speciale kaartjes dus we konden onbeperkt eten daar. Dat hoefde je geen twee keer te zeggen en al helemaal niet tegen Donovan haha. Wat die allemaal heeft gegeten die avond was niet normaal haha! Helaas hadden de Islanders verloren. Maar goed, veel van de wedstrijd hadden we toch niet meegekregen want we waren alleen maar aan het eten!
Zondag was alweer de laatste dag. We begonnen met een gezonde juice en liepen door Central Park richting 5th ave. Daar zijn we even de Apple Store ingelopen. Vanuit daar zijn we weer naar Rockefeller gegaan om naar Top of the Rock te gaan. Het weer was top dus we hadden een super mooi overzicht en uitzicht over de hele stad. Helaas was het toen al tijd om terug te gaan om alles in te pakken en de taxi te pakken richting het vliegveld. We hebben het echt heel leuk gehad in New York City. Zoveel gedaan en gezien in een korte tijd, echt top!:)
De vlucht ging prima en we werden fijn opgehaald door Jazmin.

Maandag zouden we uitslapen en dan voor maandag en dinsdag de auto van Jazmin lenen. Ik had dit al weken ervoor met haar afgesproken. Haar auto was vies dus die zou ze op tijd schoon maken zodat wij er gebruik van zouden kunnen maken. Helaas had ze dit niet gedaan, dus de planning liep een beetje in de soep. Afspraken maken met Puerto Ricanen is ontzettend moeilijk bleek maar weer haha. Om een beetje van de teleurstelling bij te komen zijn we naar Plaza Las Americas gegaan, de grootste shopping mall in Puerto Rico. We hebben daar rondgelopen en erna zijn we lekker gaan lunchen bij Freshmart. In de avond hebben we gezellig gegeten met Kelly, Ruth en Raymond. Ook leuk om voor Donovan te zien met wie ik allemaal om ga hier:) We gingen die avond op tijd slapen want de dag erna moesten we heel erg vroeg opstaan.
We werden namelijk opgehaald om een ziplining tour te gaan doen in het regenwoud! Super nice!!!! We reden samen met een groep van 12 mensen richting Toro Negro, een regenwoud middenin het eiland. Bij aankomst werd wat verteld over Puerto Rico en over het regenwoud zelf. Erna begonnen we met plons in een meertje, verfrissend! Vervolgens klommen we een rivier op en
erna een korte intense wandeling naar het eerste zipline 'station'. Verder zijn we gaan tokkelen en nog 7 andere ziplines overwonnen. Na de tour hadden we een typische Puerto Ricaanse lunch in een kantine langs de weg, verrassend lekker!
We deden een dutje in het busje terug naar San Juan, en kwamen aan het eind van de middag weer aan in de stad. Die avond lekker rustig aan gedaan om bij te komen van de drukke maar hele leuke dag.
Woensdag gingen we naar Walmart. Donovan wilde daar heel graag heen. We waren er letterlijk 3 uur lang. Je kan er boodschappen doen, en ondertussen televisies kopen en ook nog je medicijnen ophalen haha. Mega winkel dus.
Na de economie weer te hebben gestimuleerd pakte we de bus naar Isla Verde want we zouden een nachtje slapen in een airbnb aan het strand. We zette alle spullen neer en merkte dat de elektriciteit het niet deed, dus informeerde de huisbaas en gingen door naar het strand om van de laatste zonnestraaltjes te genieten. Een uurtje later werd ik gebeld door de huisbaas met het nieuws dat we niet daar konden slapen omdat een elektriciteit storing was. We konden wel nog op een andere locatie slapen in Miramar. Ik flipte 'm wel even maar moest mij er maar bij neerleggen. Eenmaal aangekomen in de airbnb in Miramar legde we onze spullen neer en gingen richting La Casita Miramar. Ik ben daar al een paar keer geweest en wist dat ik daar ook echt met Don heen moest:). We hebben natuurlijk weer heel lekker gegeten.
Donderdag was alweer de laatste dag dat Donovan in Puerto Rico was. Time flies.
We gingen die dag nog even genieten op het strand in Condado. Na een paar uurtjes op het strand te hebben gelegen pakte we onze spullen en gingen terug naar mijn kamer. De namiddag zijn we bezig geweest met Donovan's koffer inpakken. s ‘Avonds zijn we gaan eten bij Freshmart en erna nog een Starbucks gehaald. Lekker relaxed dus. Die avond ook op tijd gaan slapen want de dag erna werden we opgehaald om half 6 door een taxi om ons naar het vliegveld te brengen.
Vrijdag ging allemaal heel snel. Voor we het wisten was het moment alweer daar om afscheid te nemen. Het was niet makkelijk maar we wisten allebei dat het niet meer lang zou zijn voordat ik terug zou komen. We hebben het samen super fijn gehad en echt genoten van alles!

Ik ging na het afscheid naar huis en pakte mijn spullen alweer in voor mijn volgende tripje. Eerst nog even gaan hardlopen en toen werd ik opgehaald door een vriendinnetje. We vertrokken namelijk met de hele (Nederlandse) groep richting Mayaguez, de andere kant van het eiland voor Las Justas. Dit is het grootste sportevent van het jaar voor universiteiten in Puerto Rico. We kwamen aan in ons hotel en hebben nog even lekker bij het zwembad gelegen. Erna eten aan het water en s ‘avonds uit.
Zaterdag gingen we rond de middag naar de wedstrijden kijken. We hadden kaartjes voor track and field. Sprinten, hoogspringen, kogelstoten etc.
Het leukste was dat wij mee mochten lopen in de openingsparade. Elke universiteit kwam dus met cheerleaders, mascottes, dans teams, fanfare en al het veld op voor de opening. Zo cool om mee te maken!!! Na de opening begonnen alle wedstrijden. Onze universiteit had niet zo geweldig gepresteerd, maar goed. Maakte mij niet zoveel uit haha. Toen terug naar het hotel om te douchen en een dutje te doen en in avond weer uit.
Zondag sliepen we uit en gingen met z'n alle naar een strand in de buurt. Rond het einde van de middag reden we weer terug naar San Juan. Het was een heel leuk weekend en ook wel goede afleiding.

Maandag begon het normale leven weer. Ik had aardig wat colleges gemist, en ik moest nog wat toetsen inhalen. De afgelopen weken waren erg saai want die stonden alleen maar in het teken van school Het is nu echt de afsluitende fase dus ik heb ontzettend veel projecten, toetsen, presentaties en opdrachten. Nog even anderhalf week door bikkelen en dan ben ik klaar met school! Wat is het snel gegaan, niet normaal!!

Naast werken aan school heb ik volgende week een tripje op de planning staan met Kelly, Ruth, Kim en Lisa. We gaan namelijk een paar dagen naar Vieques. Een eiland ten oosten van Puerto Rico. Hier heb ik ontzettend veel zin in. We gaan super veel leuke dingen doen, waaronder kajakken in de bioluminous bay. Dit is een baai waar lichtgevend water is. Het is blijkbaar een van de mooiste dingen op aarde, super cool dus!!! Een leuk vooruitzicht na hard werken;)

¡Hasta luego! (doei)

• 30 April 2016 - 10:58

Isy Van Der Heijden:

Lieve Dees,
    Super dat je zo heerlijk hebt genoten met Donovan. Logisch haha. Zo fijn om weer even bij elkaar te kunnen zijn. En wat je heb je al ontzettend veel gezien en gedaan. Leuk om dit allemaal te lezen. Veel succes met je toetsen, deadlines etc. En vooral ook nog heerlijk genieten.

Liefs xxx

• 30 April 2016 - 19:36

Mama:

Weer een super leuk verslag schat

• 01 Mei 2016 - 10:44

Rachelle:

Super leuk zussie!

• 10 Mei 2016 - 19:11

Lidy:

Zo Dees eindelijk even de tijd genomen om jouw reisverslag te lezen.
    Hartstikke sjiek wat je daar allemaal onderneemt. Ben toch een beetje jaloers, haha. Geniet nog van de laatste weken. Groetjes vanuit Limburg van ons allemaal.