Eerste tripje, eerste bezoekers en eerste toetsen! - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Desirée Leukel - WaarBenJij.nu Eerste tripje, eerste bezoekers en eerste toetsen! - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Desirée Leukel - WaarBenJij.nu

Eerste tripje, eerste bezoekers en eerste toetsen!

Blijf op de hoogte en volg Desirée

04 Maart 2016 | Puerto Rico, San Juan

Hola!
Zo, dat is weer lang geleden. Ik wilde even wat langer wachten met een verslag schrijven zodat ik genoeg te vertellen had! In mijn laatste verslag vertelde ik dat ik samen met mijn huisgenoten, Delia en Jazmin, naar het strand(La poza de las mujeres) zou gaan. De dag ervoor was ik nog uit geweest met de hele groep tot erg laat/heel vroeg(?) dus ik was een beetje duf maar het was een heel mooi strand, all in all top dag!
De week erna had ik wat opdrachten voor school en gesport, niet heel veel speciaals. School is over het algemeen niet moeilijk, maar wel best veel. Veel online assessments die best veel tijd kosten. Maar over het algemeen niks te klagen:) Vrijdag ben ik samen met Jazmin en aantal van de Nederlandse groep naar club Brava geweest, een hele fancy mooie club in een groot hotel. We stonden op de VIP lijst want Jazmin kent de DJ dus was extra speciaal;)
Zaterdag heb ik uitgeslapen en wat dingetjes voor school gedaan. Zondag 7 februari moest ik vroeg opstaan want het eerste tripje stond op de planning. Ik ging samen met een studentenreisorganisatie naar El Yunque(regenwoud), Las Cabezas de San Juan(natuurreservaat) en Luquillo(strandplaatsje). Het was echt een super leuke dag! El Yunque was echt super mooi. We zijn naar een waterval gelopen waar we even konden zwemmen. Daar ben ik samen met een paar op de rotsen onder de waterval geklommen, heel nice!! Las Cabazas was ook echt prachtig. Het laatste plekje was Luquillo waar we traditionele snacks aten terwijl we naar de zonsondergang keken.
De week erna was vrij normaal: school en sporten. Helaas werd ik een ochtend die week wakker want ik voelde iets over mijn arm kruipen. Toen ik goed keek zag ik dat er heel veel beestjes in mijn bed zaten. Echt verschrikkelijk vies. Achteraf bleek dat er termieten in mijn nachtkastje zaten en die in mijn bed waren geklommen. Op dat moment flipte ik 'm even:). Het nachtkastje staat godzijdank niet meer op mijn kamer, gelukkig maar haha. Ik heb nu een nieuw nachtkastje gekregen en mijn kamer is helemaal nagekeken door een handyman voor andere insecten. Er was geen nest of iets te bekennen, muy bien.
In het weekend gaan stappen en nog naar Old San Juan geweest met Kelly en Ruth. Een beetje meer de stad verkennen:)
Verder ben ik nog met de hele groep naar een festival geweest. Het festival heette We The Future en was een mix van allerlei soorten muziek in een groot park in de buurt van mij. Het was echt een leuk festival en er kwamen best veel bekende artiesten!
Het weekend erna vloog ik naar Miami waar ik Danielle, Rachelle, Dennis en Vedad zou meeten! Ik vloog in de namiddag en pakte nadat ik veilig was aangekomen in Miami een taxi naar onze Airbnb. Een paar minuutjes later kwamen ze ook al aan dus top timing. Het was heel erg leuk om ze weer te zien. Er zat niet extreem veel tijd tussen, 5 weken, maar toch! Na onze Airbnb te hebben geïnspecteerd, zijn we richting Wynwood gereden wat in de buurt lag. Wynwood is een hele leuke hippe buurt vol met graffiti. We hebben daar gegeten bij een Taco tentje, wat erg lekker was. Die avond op tijd naar bed want ze hadden natuurlijk een beetje last van de jetlag.
Zondag vertrokken we richting de Everglades waar we een boot tour hadden en 2 alligators hebben gespot. Erg leuke ervaring! Na de tour zijn we even naar het huisje gegaan om op te frissen en vervolgens naar een hele grote Mall, de grootste van Miami zelfs! We hebben daar een beetje geshopt en s'avonds gegeten bij een burger tentje, we waren tenslotte in Amerika!
Maandag zijn we naar Downtown Miami geweest waar we een fiets hebben gehuurd en hebben gefietst langs het strand en alle bekende hotelletjes. Erna zijn we nog langs een donut truck gereden. Ze hadden zelfs glutenvrije donuts dus daar kon ik natuurlijk geen nee tegen zeggen! s'Avonds zijn we naar een basketbal wedstrijd geweest. Miami Heat vs Indiana Pacers. Het eerste gedeelte van de wedstrijd was ontzettend saai want Miami stond de hele tijd achter en ze bakte er niet zoveel van. Gelukkig kwamen ze sterk terug en was er uiteindelijk overtime! Het was echt een mega spannende wedstrijd:)
Dinsdag vlogen we met z'n 5'en naar Puerto Rico. Daan, Dennis, Rach en Vedad pakte een taxi naar hun Airbnb en ik werd opgehaald door Jazmin. Ik heb nog even boodschapjes gedaan en ben erna richting de Aribnb gegaan. We zijn vanuit daar gelopen naar Condado, een mooi strand gebied van San Juan. We hebben daar bij een typisch Puerto Ricaans eettentje gegeten. Ik ben erna naar huis gegaan want ik moest nog wat dingen voor school doen. De dag erna zijn Daan, Dennis, Rach en Vedad naar Old San Juan geweest en heb ik colleges gevolgd. In de namiddag hebben ze de bus gepakt naar de Universiteit. Ik heb ze even alles laten zien en vervolgens zijn zij terug gegaan naar Old San Juan om te eten en ben ik naar huis gegaan om te studeren want de dag erna had ik mijn eerste toets!
Donderdag zijn Daan, Dennis, Rach en Vedad zelf op pad geweest naar El Yunque(regenwoud) en Luquillo(strandplaats). Ik had, zoals ik als eerder zei, die dag mijn eerste toets. Namelijk van Finance. De toets was heel erg makkelijk dus ik ga ervan uit dat het resultaat goed is. Ik krijg volgende week de uitslag dus nog even afwachten! s'Avonds kwamen Daan, Dennis, Rach en Vedad mij ophalen en zijn we gaan uiteten bij Casita Miramar. We hebben daar lekker gegeten, zoals altijd haha. Erna terug naar het appartement. Daar hebben Daan, Dennis, Rach en Vedad zich klaar gemaakt want we gingen een avondje stappen! Ik moest ze natuurlijk laten zien hoe het stappen is in Puerto Rico!
Het was een erg gezellige avond:) Ik ben uiteindelijk een paar uurtjes langer gebleven dan Daan, Dennis, Rach en Vedad haha.
Dus de dag erna met een zwaar en vermoeid hoofd samen me Daan, Dennis, Rach en Vedad op pad gegaan. Als eerste reden we naar Cueva del Indio, een grot en uitzichtspunt waar geschriften van Indianen zijn gevonden. Vervolgens reden we naar andere grot wat helaas extreem toeristisch was maar toch mooi. Ten slotte naar Cueva Ventana. Een grot waar je uitkeek op een vallei, erg mooi!
Zaterdagochtend heb ik voor Daan, Dennis, Rach en Vedad ontbijt gemaakt bij mij thuis voor ze vertrokken naar het vliegveld om naar Cuba te vliegen. De rest van het weekend heb ik wat dingen voor school gedaan.
Maandagochtend had ik een Spaans toets, wat goed ging. De uitslag zal ik ook volgende week ontvangen. De rest van de week heb ik niet veel speciaals gedaan.

De planning voor de komende tijd is erg leuk en druk! Morgen ga ik samen met de studentenorganisatie naar Ponce, een koffie gebied in het zuiden van Puerto Rico. Daar heb ik echt heel veel zin in, want ik ben gek op koffie:). Nog verder in het weekend aan een project werken voor Marketing want de deadline is maandag en studeren voor een Statistiek toets die ik dinsdag heb. Verder komen Papa en Mama volgende week zaterdag aan in Puerto Rico! We hebben heel veel leuke dingen op de planning staan, zoals onder andere een paar dagen naar Sint Maarten. Erg nice dus! Ik kijk er erg naar uit:)

¡Hasta luego! (doei)



  • 05 Maart 2016 - 10:31

    Petra Greven:

    Lieve Dees, leuk weer wat te horen! En goed te lezen dat het je zo goed bevalt daar. Veel plezier met Pap en Mam.xxx

  • 05 Maart 2016 - 10:31

    Petra Greven:

    Lieve Dees, leuk weer wat te horen! En goed te lezen dat het je zo goed bevalt daar. Veel plezier met Pap en Mam.xxx

  • 05 Maart 2016 - 14:54

    Wilma:

    Top schat

  • 06 Maart 2016 - 17:11

    Oma & Opa:

    Hoi Desiree
    Wat een leuk verslag en mooie foto s
    wat een avontuur en nu komt Pa & Ma
    en nog meer leuke dagen geniet er van
    Veel liefs en dikke knuffel Oma & Opa xxxxx

  • 07 Maart 2016 - 16:48

    Lidy Lenoir-wanten:

    Wauw Dees, hoort zich allemaal goed aan, met uitzondering van de beestjes (haha). Je hebt het naar je zin, geniet ervan, en voor volgende week alvast veel plezier als Wilma en Ton komen. Hoiiiieeee.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Puerto Rico, San Juan

Desirée

Actief sinds 15 Jan. 2016
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 10198

Voorgaande reizen:

15 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: